Moespluktuin

Samen tuinieren in de moespluktuin Luxool

De moespluktuin Luxool is een tuin van ca. 300 m2, waar inwoners van Nijkerk samen met leerlingen van Aeres (V)MBO Nijkerk tuinieren.

Het gaat om inwoners die zelf niet de mogelijkheid hebben een moestuin aan te leggen en die het gezellig vinden om met anderen buiten te werken. Daarbij worden verschillende technieken toegepast, waaronder Permacultuur, een duurzame en biologische manier van tuinieren. Als deelnemer aan de moespluktuin werk je 1 à 2 vaste dagdelen in de week in de tuin. Welke tijden dat zijn spreken we in overleg af.

Gereedschap is aanwezig en er is ook een werkschuur met een terras en zitje. De opbrengst van de tuin is voor de deelnemers en daarnaast voor speciale eetevenementen en de Voedselbank.

Wanneer Dinsdag- en vrijdagochtend op de Moespluktuin
Waar Achter de school aan de Luxoolseweg 1 te Nijkerk.
Projectleider Dieke Buitink, Gesina Noordewier
Kosten Gratis