Koersbal

Een leuk en gezellig spel

Koersbal is een spel dat wordt gespeeld met ellipsvormige ballen, die aan één zijde verzwaard zijn. Het wordt gespeeld op een mat van 8 x 2 meter (lxb). De bal rolt naar de zware zijde en het vraagt beheersing en concentratie om hem zo dicht mogelijk bij de jack (de kleine witte bal) te krijgen. Het is een leuk en gezellig spel, dat ook gespeeld kan worden door mensen met een lichamelijke beperking.

De kunst om zoveel mogelijk punten te verzamelen, zorgt ervoor dat er vol enthousiasme wordt gespeeld. Naast koersbal op onze thuisbasis, spelen wij ook tegen andere koersbalclubs in de regio. Deze competitie verhoogt de teamspirit en zorgt voor een uitje op zijn tijd. Komt u ook een balletje rollen? De eerste maand kunt u het gratis proberen!

Bent u moeilijk ter been? Onze vervoersservice kan u van huis ophalen en weer terugbrengen. Een retourtje naar een UVV activiteit kost € 5,00. Rollators en rolstoelen kunnen ook mee.

Wanneer Dinsdagochtend van 09.30 – 11.30 uur
Waar UVV in &/Entree
Spelleider Jeannet Donkersgoed
Projectleider Metje Dasselaar (dinsdag)